Vnitřní řád ordinace
- Každý pacient má právo na úctu, důstojné zacházení, ohleduplnost a respektování soukromí při poskytování zdravotních služeb.
- Pacienti a jejich doprovod jsou povinni respektovat zásady občanského soužití
a dobrých mravů. - Pacienti se, mimo akutních stavů, vždy objednávají na určitý čas vyšetření buď osobně, telefonicky nebo elektronicky. Objednané termíny jsou závazné a v případě, že se pacient nemůže dostavit na vyšetření, je povinen sjednanou návštěvu zrušit nejpozději 24 hodin předem. Neomluvená absence je porušením vnitřního řádu. Tři a více neomluvených návštěv může být důvodem k ukončení péče.
- Pozdní příchod o 5 a více minut může být důvodem pro přeobjednání na nový termín vyšetření.
- Pořadí pacientů určuje lékař. Naší prioritou je dodržovat časy objednání, to však nelze bezvýhradně. Akutním stavům je vyhrazena ordinační doba pro akutní stavy, tj. každý ordinační den od 8.00 – 8.30 hod. V tuto dobu není třeba se objednávat.
- V prostorách ambulance i čekárny je přísný zákaz kouření a konzumace alkoholu a jiných návykových látek. Pacientovi jevícímu známky požití alkoholu či jiných omamných látek může být odmítnuto ošetření a může být z čekárny vykázán.
- V čekárně i ordinaci platí zákaz telefonování.
- Nikoho verbálně ani fyzicky nenapadáme, nekřičíme ani nezvedáme hlas. Naše ordinace se v rámci možností snaží všem pacientům maximálně vyhovět a rádi bychom si zachovali přátelské prostředí, jaké zde máme. V případě, že nejste s něčím spokojeni nebo Vás něco rozzlobí a situace se v danou chvíli jeví jako zde neřešitelná, kontaktujte, prosíme, naši manažerku, která Vám pomůže situaci v klidu vyřešit a najít optimální možné východisko.
- Mluvíme česky a anglicky. Z tohoto důvodu nemůžeme ošetřit pacienty, kteří nemluví česky, slovensky ani anglicky, resp. pouze v případě, že přijdou v doprovodu tlumočníka, který je kompetentní tlumočit mezi jazykem pacienta a češtinou.
- V ordinaci, čekárně a jiných prostorách nestátního zdravotnického zařízení je stanoven přísný zákaz pořizování jakýchkoliv fotografií, videonahrávek nebo audionahrávek bez souhlasu pověřeného vedoucího pracovníka a bez souhlasu osob, které by případně měly být natáčeny nebo fotografovány.
- Před vstupem do ordinace si pacient vypne mobilní telefon.
- Do ordinace k ošetření přichází pacient pouze na vyzvání. Za žádných okolností do ordinace nevstupujte bez zaklepání nebo vyzvání. Vstup a následné vyšetření je podmíněno řádnou osobní hygienou. V opačném případě může zdravotnický personál vyšetření pacienta, které snese odkladu, odmítnout.
- Pacient je povinen prokázat se při vstupu do ordinace platným průkazem zdravotní pojišťovny.
- U námi prováděných vyšetření a výkonů není potřeba písemný souhlas. Pokud pacient nevyjádří svůj nesouhlas, má se za to, že s vyšetřením, zákrokem a léčbou souhlasí.
- Pacient hlásí bezodkladně změnu osobních údajů (bydliště, příjmení, email, telefon…), změnu zdravotní pojišťovny.
- Informace o zdravotním stavu pacienta poskytujeme pouze osobám, které pacient sám předem určil.
- Nahlížet do zdravotnické dokumentace a pořizovat z ní výpisy a kopie na vlastní náklady může pouze pacient, jeho zákonní zástupci, zmocněnci a osoby stanovené obecně závaznými předpisy.
- Vnitřní řád je pro všechny pacienty závazný. Není povinností pacienta souhlasit s Vnitřním řádem, ale nesouhlas je zároveň nesouhlasem s poskytnutím zdravotní péče a objednáním
v našem zdravotnickém zařízení. - Zdravotnické zařízení může ukončit poskytování zdravotních služeb pacientovi, který závažným způsobem omezuje práva ostatních pacientů, úmyslně a soustavně nedodržuje navržený léčebný postup nebo se neřídí vnitřním řádem (§ 48 odst. 2 písm. d) zákona
č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách, ve znění pozdějších předpisů). - V případě ukončení péče z důvodu porušení vnitřního řádu bude postupováno v souladu
s § 48 odst. 5 zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách, ve znění pozdějších předpisů.
SOUVISEJÍCÍ INFORMACE
Nemůžeme brát všechny telefony. Sestry se musí primárně věnovat potřebám pacientů fyzicky přítomných v ordinaci a až poté mohou brát hovory. Proto jsme upravili komunikaci: e-mailem olomouc@zuboland.cz, SMS na tel. číslo 608335512 a pomocí aplikace Dental Monitoring. Odpovídáme ihned, jakmile je to možné.
Prostory čekárny jsou monitorované kamerovým systémem se záznamem pro vaši i naši bezpečnost.
Pokud se registrujete k jinému lékaři, Váš nový lékař zažádá o výpis z Vaší zdravotnické dokumentace, který pošleme v termínu do 30 dnů. Samotná zdravotnická dokumentace se ze zákona nepředává.
Za věci odložené v ordinaci či čekárně zdravotnické zařízení neručí.
Vnitřní řád ordinace je platný od 1. 11. 2023 a je zveřejněn jak elektronicky na www.zuboland.cz, tak v tištěné podobě v čekárně ordinace. Lékař si vyhrazuje právo
v případě potřeby vnitřní řád ordinace aktualizovat.
OLOMOUC
Ortodoncie:
olomouc@zuboland.cz – dotazy k ortodontické léčbě
Recepce:
olomouc@zuboland.cz – objednávky pacientů
zlin@zuboland.cz – objednávky
a dotazy k léčbě
Ordinační hodiny
OLOMOUC
Po: 7:30 – 15:00
Út: 7:30 – 16:00
St: 7:30 – 16:00
Čt: 7:30 – 15:00
Pá: 7:30 – 13:00
Vždy je nutné se předem objednat !